Általános szerződési feltételek

Ezek a általános üzleti feltételek ("Feltételek") szabályozzák Ön, mint vásárló, és minket, mint eladó jogait és kötelezettségeit az www.madeformen.hu weboldalon keresztül létrejött szerződéses kapcsolataink keretében.

Minden információ az Ön személyes adatainak feldolgozásáról az adatkezelési szabályzatban található, amelyet itt talál /személyes-adatok-védelme-és-feltételek/.

Ahogy valószínűleg tudjátok, távolról kommunikálunk. Ezért a szerződésünkre is vonatkozik, hogy távoli kommunikációs eszközöket használunk, amelyek lehetővé teszik, hogy együtt megállapodjunk anélkül, hogy mindkettőnk egyszerre fizikailag jelen lenne.

Ha a Feltételek egyes részei ellentmondanak annak, amit közösen jóváhagytunk a Vásárlási folyamat során az E-üzletünkben, akkor ez a konkrét megállapodás előnyt élvez ezekkel a Feltételekkel szemben.

1. NÉHÁNY MEGHATÁROZÁS

1.1 Az Ár az Árukért fizetendő pénzösszeg;

1.2 A Szállítási Ár az Áruk kiszállításáért fizetendő pénzösszeg, beleértve a csomagolás árát is;

1.3 A Teljes Ár az Ár és a Szállítási Ár összege;

1.4 Az ÁFA az alkalmazandó jogszabályok szerinti hozzáadottérték-adó;

1.5. Az E-bolt egy általunk üzemeltetett online áruház a Seberíniho 4/B, Bratislava 821 03, Szlovákia címen, ahol az Áruk megvásárlása történik;

1.6. A Számla a hozzáadottérték-adóról szóló törvénynek megfelelően kiállított adóbizonylat a Teljes Árról;

1.7. Mi vagyunk a WESTWARD Trading s.r.o., székhelye: Seberíniho 4/B, 821 03 Pozsony, cégjegyzékszám: 45259186, bejegyezve a Pozsonyi 3. kerületi bíróság által vezetett cégnyilvántartásba, s.r.o. szakasz, 61286/B iratszám, e-mail: madeformen@madeformen.sk, telefonszám: +421918477851, a törvényben Eladóként hivatkozunk ránk;

1.8. A Megrendelés az Ön visszavonhatatlan ajánlata Áruvásárlási Szerződés megkötésére velünk;

1.9. Az Áruk mindazt jelentik, amit az E-áruházban megvásárolhat;

1.10. A felhasználói fiók az Ön által megadott adatok alapján létrehozott fiók, amely lehetővé teszi a megadott adatok, valamint a megrendelt Áruk és a megkötött szerződések előzményeinek tárolását;

1.11. Ön az a személy, aki az E-áruházunkból vásárol, jogilag vevőnek nevezzük;

1.12. A Szerződés egy adásvételi szerződés, amely az E-áruházon keresztül küldött, megfelelően kitöltött Megrendelés alapján jön létre, és akkor jön létre, amikor Ön megkapja tőlünk a Megrendelés visszaigazolását.

 

2. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK ÉS ÚTMUTATÓ

2.1 Az Áruk vásárlása kizárólag az E-áruház webes felületén keresztül lehetséges.

2.2 Az Áruk vásárlásakor az Ön kötelessége, hogy minden információt helyesen és a valóságnak megfelelően adjon meg nekünk. Ezért az Áruk megrendelésekor megadott információkat helyesnek és valóságnak tekintjük.

3. A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE

3.1 A velünk kötött Szerződés kizárólag szlovák nyelven köthető meg.

3.2 A Szerződés távolról, az E-bolton keresztül kerül megkötésre, és a távoli kommunikációs eszközök használatának költségeit Ön fizeti. Ezek a költségek azonban semmilyen módon nem különböznek az ezen eszközök használatáért fizetett alapdíjtól (különösen az internet-hozzáférésért), így a Teljes Áron felül nem kell további költségekkel számolnia általunk. A Rendelés leadásával Ön hozzájárul a távoli kommunikációs eszközök használatához.

3.3 Ahhoz, hogy megköthessük a Szerződést, Önnek létre kell hoznia egy Rendelési tervezetet az E-boltban. Ennek a tervezetnek a következő adatokat kell tartalmaznia:

a) Információk a megvásárolt Árukról (az E-boltban a "Kosárba" gombbal jelöli meg a megvásárolni kívánt Árukat);

b) Információk az Árról, a Szállítási Árról, az ÁFA-ról, a Teljes Ár fizetési módjáról és az Áruk kért szállítási módjáról; Ezeket az információkat a megrendelési ajánlat létrehozásakor adjuk meg az E-bolt felhasználói környezetében, míg az Ár, a Szállítási Ár, az ÁFA és a Teljes Ár adatai automatikusan megadásra kerülnek a kiválasztott Áruk és a szállítási mód alapján;

c) Az Ön azonosító adatai, amelyeket az Áruk kiszállításához használunk, különösen a keresztnév, vezetéknév, szállítási cím, telefonszám és e-mail cím;

d) Olyan Szerződés esetén, amelynek értelmében rendszeresen és ismételten szállítjuk Önnek az Árukat, a szállítási időre vonatkozó információk is.

3.4 A Megrendelés javaslatának elkészítése során az adatok változtatása és ellenőrzése a létrehozás időpontjáig lehetséges. A 'Fizetési kötelezettséggel megrendelés' gomb megnyomásával létrehozhatja a Megrendelést. Azelőtt azonban meg kell erősítenie, hogy tudomásul vette és egyetért ezekkel a Feltételekkel, ellenkező esetben a Megrendelés nem hozható létre. Az erősítéshez és egyetértéshez a jelölőnégyzet szolgál. A 'Fizetési kötelezettséggel megrendelés' gomb megnyomása után az összes kitöltött információ közvetlenül hozzánk lesz elküldve.

3.5 Megrendelését a lehető leghamarabb megerősítjük, miután megkaptuk, küldött üzenet formájában az Ön által a Megrendelésben megadott e-mail címre. A megerősítés része lesz a Megrendelés összefoglalása és ezek a Feltételek. A Megrendelésünk általi megerősítéssel szerződés jön létre közöttünk és Ön között. A megrendelés napján érvényes szövegű feltételek képezik a Szerződés elválaszthatatlan részét.

3.6 Olyan esetek is bekövetkezhetnek, amikor nem tudjuk megerősíteni a Megrendelését. Ez főként olyan helyzetekre vonatkozik, amikor az Áru nem elérhető, vagy amikor egy nagyobb mennyiségű Árura rendelést ad le, mint amit a részünkről lehetővé teszünk. Az Áru maximális mennyiségéről minden esetben előre tájékoztatjuk Önt az E-shop keretein belül, ezért nem kell meglepetésként érnie. Abban az esetben, ha bármilyen ok miatt nem tudjuk megerősíteni a Megrendelését, felvesszük Önnel a kapcsolatot, és ajánlatot küldünk a Szerződés módosított formában történő megkötésére, eltérve a Megrendeléstől. A Szerződés abban az esetben lép hatályba, amikor Ön megerősíti az ajánlatunkat.

3.7 Amennyiben az E-shopban vagy a Megrendelés tervezetében nyilvánvalóan hibás Ár szerepel, különösen technikai hiba következtében, nem vagyunk kötelesek a Terméket ezzel az Árral leszállítani, még abban az esetben sem, ha Ön megkapta a Megrendelés visszaigazolását, tehát létrejött a Szerződés. Ilyen helyzetben haladéktalanul kapcsolatba lépünk Önnel, és új Szerződés megkötésére tett ajánlatot küldünk Önnek, amely eltér a Megrendeléstől. Az új Szerződés abban az esetben jön létre, amikor megerősíti ajánlatunkat. Ha ajánlatunkat nem erősíti meg a küldést követő 3 napon belül, jogunk van elállni a megkötött Szerződéstől. Nyilvánvaló Árhibának minősül például az a helyzet, amikor az Ár nem felel meg más kereskedők szokásos árával, vagy ha egy számhiányos, vagy éppen ellenkezőleg, egy szám többlet van.

3.8 Abban az esetben, amikor a Szerződés megkötésre kerül, Önnek kötelezettsége keletkezik a Teljes ár megfizetésére. A 102/2014. számú törvény 4. §-a szerint az eladó köteles biztosítani, hogy a fogyasztó kifejezetten megerősítse, hogy tisztában van azzal, hogy a megrendelés része a vételár megfizetésének kötelezettsége. Az eladó ezen általános üzleti feltételek érdekében ezúton egyértelműen tájékoztatja a vásárlókat, hogy a megrendelés része a vételár megfizetésének kötelezettsége. Ha indokolt ok nélkül nem vette át a megrendelését, és ezen kötelezettség megszegésével kár keletkezett számunkra összesen 9-€ összegben, amely a következőkből áll:

1. A megrendelés megadott címre történő szállítási költségeiből.

2. Az ok nélkül át nem vett megrendelés feladó címére történő szállítási költségeiből.

A fent említett 40/1964. számú törvény rendelkezéseivel összhangban ezúton kérjük Önt e-mailben a keletkezett kár banki számlára történő megfizetésére, a kár keletkezéséről szóló értesítés kézhezvételétől számított 7 napon belül, ellenkező esetben a kárt bírósági úton fogjuk érvényesíteni.

3.9 Ha van Felhasználói fiókja, akkor azon keresztül rendelhet. Még ebben az esetben is kötelessége ellenőrizni a kitöltött adatok helyességét, valóságtartalmát és teljességét. A rendelés leadásának módja azonban megegyezik azzal, mint a Felhasználói fiók nélküli vásárló esetében, az előny azonban az, hogy nem szükséges ismételten megadnia az azonosító adatait.

3.10 Néhány esetben lehetővé tesszük, hogy a Termék megvásárlásához kedvezményt vegyen igénybe. A kedvezmény érvényesítéséhez szükséges, hogy a Megrendelés javaslat keretében kitöltse a kedvezmény adatait a előre meghatározott mezőbe. Ha ezt megteszi, a Terméket kedvezménnyel kapja meg.

 

4. FELHASZNÁLÓI FÓRUM

4.1 Az E-boltban történő regisztráció alapján hozzáférhet fiókjához.

4.2 Felhasználói fiók regisztrálásakor köteles megadni kártyaadatait, és a megadott adatokat a valóságnak megfelelően megadni, valamint azokat a törvényes határidőn belül frissíteni.

4.3 A felhasználói fiókhoz egyedi felhasználónévvel és jelszóval lehet hozzáférni. Ezen adatok tekintetében köteles azokat bizalmasan kezelni, és azokat senkinek sem kiadni. Abban az esetben, ha nem adja meg azokat, ezért nem vállalunk felelősséget.

4.4 A felhasználói fiók személyes, ezért harmadik fél nem törölheti vagy szüntetheti meg.

4.5 Jogosultan törölhetjük a felhasználói fiókját, különösen akkor, ha több mint 1 éve nem használta, vagy ha hosszú ideje nem használta, vagy ha hosszú ideje nem használta.

4.6 Előfordulhat, hogy a felhasználói fiók nem folyamatosan elérhető, beleértve a hardver- és szoftverberendezések szükséges karbantartását is.

5. ÁR- ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK, TULAJDONI JOG FELSZÓVALÁS

5.1 Az ár mindig az E-shop keretein belül, a Megrendelés javaslatában és a Szerződésben van feltüntetve. Ha eltérés van a Tárgy E-shop területén feltüntetett ára és a Megrendelés javaslatában megadott ár között, akkor a Megrendelés javaslatában szereplő ár alkalmazandó, amely mindig azonos a Szerződésben szereplő árral. A Megrendelés javaslatában szerepel a szállítási ár is, esetleg az ingyenes szállítás feltételei.

5.2 A teljes ár ÁFA-val együtt értendő, beleértve a külön jogszabályokban előírt összes díjat is.

5.3 A Teljes Ár megfizetését a Szerződés megkötése után, de az Áru kiszállítása előtt kérjük Öntől. A Teljes Árat a következő módokon fizetheti ki:

a) Banki átutalással. A fizetéshez szükséges információkat a megrendelés visszaigazolásának részeként küldjük el Önnek. Banki átutalással történő fizetés esetén a Teljes Ár 7 napon belül fizetendő.

b) Online bankkártyával. Ebben az esetben a fizetés a CARDpay fizetési átjárón keresztül történik, és a fizetésre a fizetési átjáró feltételei vonatkoznak, amelyek a www.tatrabanka.sk címen érhetők el. Online bankkártyás fizetés esetén a Teljes Ár a következő napon fizetendő.

c) Ebben az esetben a fizetés az Áru kézbesítésekor, az Áru átvétele ellenében történik. Utánvétes fizetés esetén a Teljes Ár az Áru átvételekor fizetendő.

d) Készpénzben személyes átvételkor. Az Árukért készpénzben is fizethetsz, amikor azokat telephelyünkön átveszed. Személyes átvételkor készpénzes fizetés esetén a Teljes Ár az Áru átvételekor fizetendő.

5.4 A számlát a Teljes Ár megfizetése után elektronikus formában állítjuk ki, és a megrendelésben megadott e-mail címre küldjük. A számla fizikailag is csatolva lesz az Áruhoz, és – amennyiben van ilyen – elérhető lesz a Felhasználói Fiókodban.

5.5 Az Áru tulajdonjoga csak a Teljes Ár megfizetése és az Áru átvétele után száll át rád. Banki átutalással történő fizetés esetén a Teljes Ár számlánkra történő jóváírással kerül kifizetésre, egyéb esetekben a fizetéskor.

6. ÁRUHÁZ KIFIZETÉSE, A VESZÉLY ÁTADÁSA A VÉLETLEN MEGSEMMISÜLÉS ÉS A VÉLETLEN ROSSZABBODÁS IDŐPONTJÁBAN

6.1 Az árut az Ön által választott módon szállítjuk ki Önnek, és a következő lehetőségek közül választhat:

a) Személyes átvétel a Madeformen.sk telephelyünkön, Seberíniho 4/B, 821 03 Pozsony;

b) Személyes átvétel a Packeta átvételi pontjain;

c) Kiszállítás a Slovak Post vagy a Packeta szállítócégeken keresztül.

6.2 Az árut csak a Szlovák Köztársaságon belül szállítjuk ki.

6.3 A terméket haladéktalanul, legkésőbb azonban a Szerződés megkötésétől számított 30 napon belül kötelesek vagyunk Önnek kiszállítani. A Szerződés teljesítése során olyan események léphetnek fel, amelyek befolyásolhatják a megrendelt termékek kiszállításának határidejét. A kiszállítás határidejének változásáról és az új várható szállítási határidőről e-mailben haladéktalanul értesítjük, és ez semmilyen módon nem érinti az Ön jogát, hogy a Szerződéstől elálljon. Az új kiszállítási határidővel kapcsolatos értesítésünkhöz hozzátartozik kérésünk is, hogy jelezze, hogy ragaszkodik-e a megrendelt termék új határidőn belüli kiszállításához. Személyes átvétel esetén mindig e-mailben értesítjük Önöket a termék átvételének lehetőségéről.

6.4 A Termék átvételekor a fuvarozótól köteles ellenőrizni a Termék csomagolásának sértetlenségét, és bármilyen sérülés esetén haladéktalanul jelenteni ezt a fuvarozónak és nekünk. Ha a csomagolás sérülése arra utal, hogy jogosulatlan manipuláció vagy a csomagba való behatolás történt, akkor nem köteles a Terméket átvenni a fuvarozótól.

6.5 Ön köteles az Árukat a megbeszélt helyen és időben átvenni. Amennyiben az előző mondatban foglaltak szerint nem veszi át az Árukat, e-mailben értesítjük Önt arról, hogy hol veheti át az Árukat, beleértve az átvétel határidejét is, vagy az Ön írásbeli kérelme alapján, legkésőbb az Áruk átvételének tervezett időpontjától számított 14 napon belül ismételten kiszállítjuk az Árukat, Ön pedig vállalja, hogy megfizeti nekünk az Áruk újbóli kiszállításával kapcsolatos összes költséget. Abban az esetben, ha Ön megszegi az Áruk átvételére vonatkozó kötelezettségét, kivéve a jelen Általános Szerződési Feltételek 6.4. cikkében foglalt eseteket, ez nem jelenti az Áruk Önnek történő kiszállítására vonatkozó kötelezettségünk megszegését. Ugyanakkor az Áruk átvételének elmulasztása nem jelenti a köztünk és Ön között létrejött Szerződéstől való elállást. Ha Ön egy póthatáridőn belül sem veszi át az Árukat, jogunkban áll elállni a Szerződéstől az Ön súlyos Szerződésszegése miatt. Amennyiben úgy döntünk, hogy élünk a szóban forgó joggal, az elállás azon a napon lép hatályba, amelyen ezt az elállást kézbesítjük Önnek. A szerződéstől való elállás nem érinti az áruk kézbesítési kísérletének tényleges költségeinek megfelelő kártérítési igényt, sem az esetleges további kártérítési igényt.

6.6 Ha az Ön oldalán felmerült okok miatt a Terméket ismételten vagy eltérő módon szállítják, mint ahogy azt a Szerződésben megállapították, Ön köteles megtéríteni számunkra az ezzel járó ismételt szállítással kapcsolatos költségeket. A költségek megfizetéséhez szükséges adatokkal a Szerződésben megadott e-mail címére fogunk értesítést küldeni, és ezek 14 napon belül esedékesek az e-mail átvételétől számítva.

6.7 A termék kárának veszélye akkor átszáll Önre, amikor átveszi azt. Ha a terméket nem veszi át, a jelen feltételek 4. cikkének kivételével, a termék véletlen elvesztésének és véletlen romlásának veszélye akkor száll át Önre, amikor lehetősége volt arra, hogy átvegye, de az Ön oldaláról történő okok miatt ez nem történt meg. A véletlen elvesztés és a véletlen romlás kockázatának átszállása azt jelenti, hogy ettől a pillanattól kezdve Ön viseli az összes következményt, amely a termék elvesztésével, megsemmisülésével, sérülésével vagy bármilyen dezorganizálásával kapcsolatos.

 

7. A HIBÁKÉRT VALÓ FELELŐSSÉG JOGA

7.1 Bevezető rendelkezés a hibákért való felelősségről

7.1.1 Kötelezettséget vállalunk arra, hogy az Árukat a kívánt minőségben, mennyiségben és hibák nélkül szállítjuk Önnek.

7.1.2 Felelősek vagyunk az Áruk átvételekor fennálló hibáiért. Használt Áruk esetében nem vállalunk felelősséget a használatból vagy elhasználódásból eredő hibákért. Alacsonyabb áron értékesített Áruk esetében nem vállalunk felelősséget azokért a hibákért, amelyekre alacsonyabb árat állapodtunk meg.

7.1.3 Az általános jótállási időszak 24 hónap. A jótállási időszak az Áruk Öntől való átvételének pillanatától kezdődik.

7.1.4 Ha az Árukat kicserélik, a jótállási időszak az új Áruk Öntől való átvételétől kezdődik újra.

7.1.5 Az Áruk hibáiért való felelősségből eredő, a jótállási időszak hatálya alá tartozó jogai megszűnnek, ha Ön azokat a jótállási időszakon belül nem gyakorolja. Azonban a gyorsan romló Áruk hibáira vonatkozó felelősségi jogait legkésőbb a vásárlást követő napon kell gyakorolnia, ellenkező esetben a jogai érvényüket vesztik.

 

7.2 Garantáljuk, hogy az Áruk véletlen megsemmisülésének és véletlen romlásának kockázatának a Feltételek 7. cikke szerinti átszállási időszaka alatt az Áruk hibáktól mentesek, különösen a következők tekintetében:

a) rendelkeznek azokkal a tulajdonságokkal, amelyekben Önnel megállapodtunk, és ha azok kifejezetten nem kerültek elfogadásra, akkor azokkal, amelyeket az Áruk leírásában megadtunk, vagy amelyek az Áruk jellegéből adódóan elvárhatók;

b) alkalmasak az általunk megadott célokra, vagy az ilyen típusú Áruk esetében szokásos célokra;

c) megfelelnek a megállapodott minta minőségének vagy kivitelezésének, ha a minőséget vagy a kivitelezést a minta alapján határozták meg;

d) megfelelő mennyiségben és súlyban vannak;

e) megfelelnek a külön jogszabályok által rájuk vonatkozó követelményeknek;

f) nem érintik harmadik felek jogai.

 

7.3 A hibákért való felelősség jogának érvényesítésének feltételei (panaszok)

7.3.1 Ha a terméket sérült vagy megrongálódott csomagolásban kapja meg, vagy a küldemény nyilvánvalóan túl könnyű, kérjük, ne vegye át ezt a terméket a szállítócégtől, és ezt az állapotot sürgősen jelezze nekünk a +421918477 851 telefonszámon vagy az madeformen@madeformen.sk e-mail címen. Ha nyilvánvaló hibákat tapasztal (például mechanikai sérüléseket), köteles késedelem nélkül reklamálni az alább, a 7.4.1. pontban leírt módon. A nyilvánvaló hibák miatt később benyújtott reklamációt a terméken, beleértve a termék hiányosságát is, nem fogjuk figyelembe venni.

7.3.2 Ön köteles az egyéb hibákért (rejtett hibákért) való felelősségi jogát az alábbi 7.4.1. pontban meghatározott módon indokolatlan késedelem nélkül gyakorolni, miután felfedezte az Áru hibáját, de legkésőbb a jótállási idő lejártán.

7.3.3 A jótállás kizárólag az Áru gyártási hibáira és a mechanikai sérülésekből eredő hibákra vonatkozik. Nem gyakorolhatja a felelősségi jogát különösen az elhasználódásból, mechanikai sérülésből, az Áru nem megfelelő körülmények közötti használatából stb. eredő hibákra vonatkozóan.

7.3.4 Ön nem jogosult a hibákért való felelősségi jogát gyakorolni, ha az Áru átvétele előtt tudott a hibáról, vagy mi figyelmeztettük Önt rá, vagy emiatt megfelelő kedvezményt kapott az Áru árából.

7.4 A kártérítési felelősségi jog gyakorlása (reklamáció)

7.4.1 Ha a Termék hibás, tehát különösen, ha a 2. cikkben foglalt feltételek közül valamelyik nem teljesül, akkor értesíthet minket erről a hibáról, és érvényesítheti a hibákért való felelősség alapján a jogait (tehát reklamálhat a Termékről), ha e-mailt vagy levelet küld nekünk a megfelelő azonosító adatoknál megadott címünkre, esetleg személyesen is a telephelyünkön. Reklamációhoz használhatja a Mi részünkről biztosított mintát is, amely a Feltételek 1. számú melléklete.

7.4.2 Az Ön által a reklamáció benyújtására vonatkozó értesítésében először is írja le a termék hibáját és az Ön azonosító adatait, beleértve az e-mail címet, amelyre szeretné megkapni a reklamáció elbírálásának módjáról szóló értesítést, és említse meg azt is, hogy a 7.5.4.-től 7.5.8.-ig terjedő felelősségi igények közül melyiket kívánja érvényesíteni.

7.4.3 Reklamáció benyújtásakor kérjük, hogy a termék vásárlásának igazolását (számlát) is nyújtsa be, hogy igazolja a vásárlást nálunk, ellenkező esetben nem vagyunk kötelesek a reklamációt elfogadni.

7.4.4 A reklamációs eljárás kezdetének napját azoknak a hibás Termékeknek az átvételekor tekintjük, amelyekhez a megfelelő dokumentumok is rendelkezésre állnak (a 7.4.3. pont szerint). Ha a reklamációs bejelentése hiányos (különösen olvashatatlan, zavaros, érthetetlen, nem tartalmazza a szükséges dokumentumokat stb.), akkor írásban, különösen e-mailben kérjük Önt a benyújtott reklamáció kiegészítésére. Ebben az esetben a reklamációs eljárás a kiegészített bejelentés átvételének napján kezdődik.

7.4.5 Ha nem egészíti ki a benyújtott panaszt a cikk 7.4.4. pontja szerint, felesleges késedelem nélkül, legkésőbb 10 napon belül a mi felhívásunk kézhezvételétől számítva, a cikk 7.4.4. pontja szerint, akkor az Ön benyújtását megalapozatlannak tekintjük.

7.5 Reklamációs felszerelés

7.5.1 Az Ön döntése alapján, hogy a 622. § és a 623. § szerint a 40/1964. (III. 24.) törvény (a továbbiakban: Polgári Törvénykönyv) (a 7.5.4. - 7.5.8. pontokban részletezettek) alapján mely jogokat érvényesít, azonnal meg fogjuk határozni a panasz kezelésének módját, bonyolult esetekben legkésőbb 3 munkanapon belül az Ön panaszának benyújtásától számítva. Megindokolt esetekben, különösen ha bonyolult műszaki értékelés szükséges a Termék állapotának megítéléséhez, legkésőbb 30 napon belül az Ön panaszának benyújtásától számítva.

7.5.2 A panasz intézésének módjának meghatározása után a panaszt azonnal intézzük, indokolt esetekben a panaszt később is intézhetjük; a panasz intézése azonban nem tarthat tovább 30 napnál a panasz benyújtásától számítva. A panasz intézési határidejének letelte után jogában áll a szerződéstől elállni, vagy jogában áll a terméket új termékre cserélni, ha ez lehetséges.

7.5.3 A reklamáció kezeléséről írásos igazolást kell kiadnunk Önnek, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül, és a kezelésről e-mailben fogjuk tájékoztatni. Ha a reklamációt elfogadják, kijavított terméket küldünk Önnek, vagy kicseréljük a terméket egy újra, vagy visszatérítjük a termék árát, ha másképp nem állapodunk meg.

7.5.4 Ha van egy hiba, amelyet ki tudunk javítani, joga van ahhoz, hogy a hibát ingyenesen, időben és megfelelően javítsuk ki. A Termék hibáját indokolatlan késedelem nélkül kijavítjuk.

7.5.5 A hiba eltávolítása helyett kérheti az Áru kicserélését, vagy ha a hiba csak az Áru egy részét érinti, akkor annak a résznek a cseréjét, amennyiben ez nem okoz számunkra indokolatlan költségeket az Áru Árához vagy a hiba súlyosságához képest.

7.5.6 Az Áru hibájának eltávolítása helyett mindig kicserélhetjük a hibás Árut egy tökéletes Árura, ha ez nem okoz Önnek súlyos kellemetlenséget.

7.5.7 Ha az Áru hibája nem távolítható el, és megakadályozza Önt abban, hogy az Árut úgy használja, mintha hibátlan lenne, Önnek joga van az Áru kicserélésére vagy a Szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg Önt akkor is, ha a hibák eltávolíthatók, de a javítás utáni újbóli előfordulás vagy a hibák nagy száma miatt nem tudja az Árut rendeltetésszerűen használni.

7.5.8 Ha ide más, eltávolíthatatlan hibákra, jogában áll a Termék Árából megfelelő árkedvezményt kérni.

7.5.9 A panaszt a javított Áru átadásával, az Áru kicserélésével, az Áru Árából történő visszatérítéssel, az Áru Árából megfelelő kedvezmény kifizetésével, írásbeli felszólítással a teljesítés (Áru) átvételére vagy megalapozott panasz elutasítással intézzük.

7.6 A termékhibákért való felelősség érvényesítése és a termék reklamálása a Polgári Törvénykönyv 619. §-ának és a következő szakaszoknak, a 250/2007. Z.z. törvénynek a fogyasztók védelméről, valamint a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990 Zb. törvényének a vétségekről szóló jogszabályának, későbbiekben módosított szövegeinek (a továbbiakban: „Fogyasztóvédelmi törvény”) megfelelően, és a 102/2014. Z. z. törvénynek a fogyasztók védelméről távollevők közötti szerződésen alapuló termékek értékesítése vagy szolgáltatások nyújtása esetén, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről, későbbiekben módosított szövegeinek (a továbbiakban: „Fogyasztóvédelem távértékesítés esetén törvény”).

7.7 Ha a Termékre reklamációt érvényesít:

a) A termék megvásárlását követő 12 hónapon belül a reklamációját csak szakmai értékelés alapján utasíthatjuk el; függetlenül a szakmai értékelés eredményétől nem kérjük Öntől a szakmai értékelés költségeinek vagy bármilyen egyéb, az értékeléssel összefüggő költségnek a megtérítését. A reklamáció elutasítását indokló szakmai értékelés másolatát legkésőbb 14 napon belül biztosítjuk Önnek a reklamáció kezelésének napjától számítva;

b) 12 hónappal a vásárlást követően ezt a panaszt elutasítottuk, a panasz kezeléséről szóló dokumentumban feltüntetjük, kinek küldheti el a Terméket szakmai értékelésre. Ha a Terméket a megjelölt személynek küldi el szakmai értékelésre, a szakmai értékelés költségeit, valamint minden egyéb, ezzel összefüggésben ésszerűen felmerült költséget Mi viseljük, függetlenül a szakmai értékelés eredményétől. Ha a szakmai értékelés során bizonyítja a mi felelősségünket a Termék hibájáért, a panaszt újra érvényesítheti; a szakmai értékelés alatt a jótállási idő nem telik. 14 napon belül meg kell térítenünk Önnek az újra érvényesített panasz kapcsán felmerült összes költséget, valamint minden, ezzel összefüggő ésszerűen felmerült költséget. Az újra érvényesített panaszt nem lehet elutasítani.

7.8 Amennyiben Ön vállalkozó, köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül bejelenteni és jelezni, miután azt felfedezhette volna, de legkésőbb az Áru átvételétől számított 3 napon belül.

7.9 Amennyiben Ön fogyasztó, a fogyasztási cikkekben felmerülő hibákért 24 hónapon belül jogosult érvényesíteni a szavatossági jogait.

7.10 Ezúton megfelelően tájékoztattuk Önt a Polgári Törvénykönyvről szóló 40/1964. sz. törvény 622. és 623. §-ából eredő jogairól. A Szerződés megkötésével Ön megerősíti, hogy lehetősége volt elolvasni az Áru reklamációjának feltételeit.

 

8. A SZERZŐDÉS MEGSZÜNTETÉSE

8.1 A Szerződéstől való elállás, azaz a köztünk és Ön között fennálló szerződéses kapcsolat megszüntetése a kezdetétől fogva a jelen cikkben, illetve a Feltételek további rendelkezéseiben megadott okok és módok alapján történhet, ahol az elállás lehetősége kifejezetten szerepel.

8.2 Ha Ön fogyasztó, vagyis olyan személy, aki a terméket üzleti tevékenységén kívül vásárolja, a fogyasztóvédelmi törvény 7. §-ának megfelelően joga van, hogy indoklás nélkül, a termék átvételétől számított 14 napon belül visszalépjen a szerződéstől. Ha olyan szerződést kötöttünk, amelyben többféle termék szerepel, vagy több részletben történik a termék szállítása, akkor ez az időszak a termék utolsó részének átadásával kezdődik. Ha pedig olyan szerződést kötöttünk, amely szerint a terméket rendszeresen és ismétlődően szállítjuk Önnek, az időszak az első szállítás napján kezdődik. A szerződést bármilyen igazolható módon (különösen e-mail vagy levél küldésével a megadott címünkre) vissza lehet lépni. A visszalépéshez használhatja az általunk biztosított mintaszöveget is, amely a 2. számú mellékletet képezi.

8.3 Azonban még fogyasztóként sem állhat el a Szerződéstől azokban az esetekben, amikor a Szerződés tárgya:

a) olyan Áru értékesítése, amelynek ára a pénzügyi piac áringadozásától függ, amelyet nem tudunk befolyásolni, és amely a Szerződéstől való elállás határideje alatt következhet be;

b) alkoholos italok értékesítése, amelyek árát a Szerződés megkötésekor állapodtak meg, de szállításuk legkorábban 30 nap elteltével történhet, és ára a piaci áringadozástól függ, amelyet nem tudunk befolyásolni;

c) olyan Áru értékesítése, amelyet az Ön egyedi igényei szerint gyártottak, amelyet az Ön számára szabtak egyedileg, vagy kifejezetten egy fogyasztó számára szánt Áru értékesítése;

d) olyan Áru értékesítése, amely gyorsan romlik vagy megromlik, valamint olyan Áru értékesítése, amelyet a szállítás után elválaszthatatlanul összekevertek egy másik Áruval;

e) olyan védőcsomagolásban lévő Áru értékesítése, amely egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmas visszaküldésre, és amelynek védőcsomagolását a szállítás után felbontották;

f) védőcsomagolásban forgalmazott hangfelvételek, videofelvételek, audiovizuális felvételek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha az eredeti csomagolás sérült;

g) folyóiratok értékesítése, kivéve az előfizetéses szerződésen alapuló értékesítést és a nem védőcsomagolásban kézbesített könyvek értékesítését;

h) elektronikus tartalom szolgáltatása, ha azt nem kézzelfogható adathordozón kézbesítették, és az Ön előzetes, kifejezett hozzájárulásával a Szerződéstől való elállási időszak lejárta előtt kézbesítették, és értesítettük Önt arról, hogy Önnek nincs joga a Szerződéstől való elállásra.

8.4 Az Általános Szerződési Feltételek 2. cikke szerinti elállási időszakot megtartottnak kell tekinteni, ha Ön az elállási időszak alatt értesít minket arról, hogy eláll a Szerződéstől.

8.5 A Szerződéstől való elállás esetén a Vételár az elállás hatálybalépésétől számított 14 napon belül visszatérítésre kerül Önnek arra a számlára, amelyről azt jóváírták, vagy a Szerződéstől való elálláskor kiválasztott számlára. Az összeget azonban csak akkor térítjük vissza, ha Ön visszaküldi nekünk az Árukat, vagy igazolja, hogy azokat visszaküldték nekünk. Kérjük, küldje vissza nekünk a Árukat tisztán, lehetőség szerint az eredeti csomagolással együtt.

8.6 A Szerződéstől való elállás esetén a 2. cikke szerinti... Az Általános Szerződési Feltételek 2. pontja értelmében Ön köteles az elállástól számított 14 napon belül elküldeni nekünk az Árut, átadni nekünk vagy az Áru átvételére általunk felhatalmazott személynek, és Ön viseli az Áru hozzánk történő visszaküldésének költségeit. Ez nem érvényes, ha mi vállaljuk, hogy személyesen vagy az általunk felhatalmazott személyen keresztül veszük át az Árut. A határidőt betartották, ha az Árut legkésőbb a határidő utolsó napján adták át szállításra. Másrészt Ön jogosult arra, hogy visszatérítsük Önnek a Szállítási Árat, de csak az Áru legolcsóbb szállítási módjának megfelelő összegben, amelyet az Áru szállítására felajánlottunk.

 8.7 Ön felelős a károkért, ha az Áru azért sérült meg, mert Ön a természetéből és tulajdonságaiból adódóan nem szükséges módon kezelte azt. Ilyen esetben az Áru hozzánk történő visszaküldése után számlázzuk ki Önnek az okozott kárt, és a számlázott összeg fizetési határideje 14 nap.

 8.8 Jogosultak vagyunk elállni a Szerződéstől készletek eladása, az Áruk nem elérhetősége miatt, vagy ha a Szerződésben meghatározott Áruk gyártója, importőre vagy szállítója felfüggesztette a termelést, vagy olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették a Szerződés szerinti kötelezettségeink teljesítését, vagy vis maior miatt, vagy ha minden tőlünk jogosan elvárható erőfeszítésünk ellenére sem tudjuk az Árukat a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül leszállítani. Ilyen esetekben kötelesek vagyunk Önt erről a tényről indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatni, és a már kifizetett Áruk Teljes Árát a Szerződéstől való elállásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni. Az Árukért kifizetett Teljes Árat ugyanolyan módon térítjük vissza Önnek, ahogyan Ön a Teljes Árat kifizette, anélkül, hogy ez érintené azt a jogot, hogy Önnel más visszatérítési módban állapodjunk meg, feltéve, hogy ezzel kapcsolatban nem számítunk fel további díjakat.

 8.9 Jogosultak vagyunk elállni a Szerződéstől akkor is, ha Ön az Árukat az átvételi kötelezettségének napjától számított 5 munkanapon belül nem veszi át.

 

9. JAVASTALOK ÉS PANASZOK BENYÚJTÁSA

9.1 Fogyasztóként jogosult javaslatait és panaszait írásban, e-mailben a madeformen@madeformen.sk címre benyújtani.

9.2 A javaslat vagy panasz elbírálásáról az Ön e-mail címére küldött e-mailben tájékoztatjuk.

9.3 A felügyeleti hatóság a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI), a Pozsonyi Régió SOI Felügyelősége, amelynek székhelye: Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, tel.: 02/582 721 03.

9.4 Ha nem elégedett javaslata vagy panasza kezelésével, elektronikusan is benyújthat javaslatot ellenőrzésre a https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi weboldalon elérhető platformon keresztül.

 

10. ALTERNATÍV VITÁSI HATÓSÁG A FOGYASZTÓKKAL BEMUTATOTT VITÁKRA

10.1 Jogosult vagy arra, hogy hozzánk forduljon helyreállítási kérelemmel az [madeformen@madeformen.sk] e-mail címen, ha nem elégedett azzal, ahogy a panaszát kezeltük, vagy ha úgy véli, hogy megsértettük a jogait. Ha elutasító választ adunk a kérésére, vagy nem válaszolunk 30 napon belül a benyújtástól számítva, jogosult arra, hogy javaslatot tegyen alternatív vitarendezési eljárás megindítására az alternatív vitarendezési szerv felé (a továbbiakban: „Szerv”) a 391/2015. sz. törvény szerint a fogyasztói viták alternatív rendezéséről, a kapcsolódó jogszabályok módosításáról és kiegészítéséről, későbbi módosításokkal összhangban (a továbbiakban: „Alternatív vitarendezési törvény”).

10.2 Az alanyok a hatóságok és az alternatív vitarendezésről szóló törvény 3. szakasza szerinti felhatalmazott jogi személyek, akiknek listája a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériumának honlapján található: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

10.3 Javaslatot az alternatív vitarendezésről szóló törvény 12. szakaszában meghatározott módon nyújthat be.

10.4 Önnek joga van online is peren kívüli vitarendezést kezdeményezni az alábbi weboldalon elérhető ODR platformon keresztül: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297, https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

11. ZÁRÓ RENDELET

11.1 Minden írásbeli levelezést elektronikus úton fogunk Önnek kézbesíteni. E-mail címünket a rendelkezésünkre álló azonosítási adatoknál találja. A levelezést az Ön által a Szerződésben, a Felhasználói fiókban megadott vagy amin keresztül kapcsolatba lépett ékezetes e-mail címére juttatjuk el.

11.2 A szerződést csak írásbeli megállapodásunk alapján lehet módosítani. Jogunk van azonban a feltételek megváltoztatására és kiegészítésére, azonban ez a változás nem érinti a már megkötött szerződéseket, csupán a szerződéseket, amelyek a változás hatályba lépése után köttetnek. A változásról csak abban az esetben tájékoztatjuk Önt, ha Önnek felhasználói fiókja van (hogy ezt az információt megkapja, amikor új terméket rendel, a változás azonban nem alapoz meg felmondási jogot, mivel nincs megkötött szerződés, amit fel lehetene mondani), vagy ha a szerződés alapján folyamatosan és rendszeresen kell szállítanunk Önnek terméket. Az információt a változásról legalább 14 nappal a változás hatályba lépése előtt megküldjük az Ön e-mail címére. Ha Ön az információ megküldését követő 14 napon belül nem adja be a felmondását a folyamatos és rendszeres termékszállításra vonatkozó szerződésre, az új feltételek a szerződésünk részévé válnak, és a változás hatályba lépése után következő termékszállításra alkalmazandók. A felmondási idő, ha Ön felmondást ad be, 2 hónap.

11.3 Vis maior vagy olyan események esetén, amelyeket nem lehet előre látni (természeti katasztrófa, pandémia, működési zavarok, alvállalkozók hibái stb.), nem vállalunk felelősséget a vis maior vagy előre nem látható események következtében keletkező vagy azokkal összefüggő károkért, és ha ez az állapot 10 napnál tovább tart, mindkét fél jogosult a szerződéstől elállni.

11.4 Az Általános Szerződési Feltételek melléklete tartalmaz egy mintanyomtatványt a panasz benyújtásához és egy mintanyomtatványt a Szerződéstől való elálláshoz.

11.5 A szerződés, beleértve a feltételeket, elektronikus formában kerül archiválásra nálunk, de nem lesz hozzáférhető az Ön számára. Mindig azonban megkapja ezeket a feltételeket és a rendelés megerősítését a rendelés összefoglalójával együtt e-mailben, így mindig hozzáférhet a szerződéshez a mi közreműködésünk nélkül is. Javasoljuk, hogy mindig mentse el a rendelés megerősítését és a feltételeket.

11.6 Tevékenységünkre nem vonatkoznak a távértékesítésben részt vevő fogyasztók védelméről szóló törvény 3. § (1) bekezdésének n) pontja szerinti magatartási kódexek.

11.7 Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. január 1-jén lépnek hatályba.

 


 

1. SZÁMÚ MELLÉKLET – PANASZBEJELENTÉSI ŰRLAP

Címzett:                  WESTWARD Trading s.r.o., Seberíniho 4/B, 821 03 Pozsony, Szlovákia, Cégjegyzékszám: 45259186

Követelés benyújtása

Cím, név és vezetéknév:

 

Lakcím:

 

E-mail cím:

 

A megrendelés és a számla száma:

 

Megrendelés dátuma:

 

A termék átvételének dátuma:

 

A hirdetett termék (név és kód):

 

A termék vádjának leírása és terjedelme:

 

Mint a vásárló, elvárom, hogy a reklamációmat a következő módon intézzék:

 

Azt kívánom, hogy a pénzt visszatérítsék a bankszámlámra (IBAN)/más módon.

 

 

Mellékletek:

Dátum:

Aláírás:

 


 

 

2. sz. MELLÉKLET – SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS ŰRLAPJA

Címzett: WESTWARD Trading s.r.o., Seberíniho 4/B, 821 03 Pozsony, Szlovákia, Cégjegyzékszám: 45259186      

Ezennel kijelentem, hogy a távollévők között vagy az eladó üzlethelyiségén kívül kötött szerződés alapján történő áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás esetén a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról szóló, módosított 102/2014. sz. törvény (a továbbiakban: „Távértékesítésben alkalmazott fogyasztóvédelmi törvény”) értelmében elállok a következő szerződéstől:

Cím, név és vezetéknév:

 

Cím:

 

E-mail cím:

 

A megrendelés és a számla száma:

 

Megrendelés dátuma:

 

A termék átvételének dátuma:

 

A termék, amelyet visszaküldök (név és kód):

 

A termék visszaküldésének oka:

 

A kapott pénzeszközök visszatérítésének módja:

 

Azt kívánom, hogy a pénzt visszatérítsék a bankszámlámra (IBAN)/más módon.

 

 

 

Fogyasztói figyelmeztetés: Az eladó a távértékesítésre vonatkozó 10. § (4) bekezdés alapján jogosult a fogyasztótól olyan értékcsökkentés megtérítését kérni, amely a termékkel való olyan bánásmód következtében jött létre, ami meghaladja a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges bánásmódot.

Dátum:

Aláírás: